کد خبر 1311085
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
فاطمی‌امین:روزانه ۷۰۰ دستگاه به تولید خودرو افزوده می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه فولاد ۸ میلیون تن تولید داخل و ۱۰ میلیون تومان مصرف داریم که باعث سهمیه‌بندی می‌شود، اما ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا فاطمی‌امین امشب در یادواره هفتصد و پنجاه شهید اصناف و فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه همدان همواره در طول تاریخ، خطه‌ای تاثیرگذار بوده است اظهار کرد: استاد همدان شهیدان والامقامی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه یاد شهدا دو اثر شخصی و اجتماعی مهم دارد افزود: یاد شهدا در بعد شخصی به روح انسان لطافت می‌بخشد و او را به افق‌های جدید راهنمایی می‌کند و یادواره‌های شهدا با این اثرگذار ما را از روزمرگی خارج می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بعد اجتماعی یادآور یک حرکت بزرگی است که ملت ایران برای تحقق تمدن نوین اسلامی آغاز کرد تمدنی که امام خمینی و امام خامنه‌ای ترسیم کردند گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بحث مفصلی در تمدن نوین اسلامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه  تمدن نوین اسلام تنها یک آرمان نیست ادامه داد: مسایل ما در یک سیطره همه‌جانبه‌نگر حل می‌شود و باید به صورت وسیع به آن نگریست.

فاطمی‌امین با بیان اینکه در سال‌های گذشته کشور پیشرفت‌های بسیار عظیمی داشته است خاطرنشان کرد: در کشور مشکلاتی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و معیشتی داریم که باید حل کنیم اما این مسائل نباید ما را از حرکت گسترده‌ای که ملت ایران آغاز کرده است غافل کند.

وی با بیان اینکه در این حسینیه سخنان مهمی از سوی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مطرح شد، از حکمت این سردار بزرگ سخن به میان آورد و گفت: حکمت چیزی نیست که صرفا با مطالعه و بررسی حاصل شود بلکه نیاز به عمیق بودن و کسب تجارب دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز معضلاتی در بخش‌های مختلف کشور داریم گفت: درست است از یک سو انسان با این مشکلات متراکم احساس خطر می‌کند اما همین تهدیدها این نوید را می‌دهد افرادی به حرکت درمی‌آیند و با تبدیل تهدید به فرصت اقدامات جدی انجام می‌دهند مانند سردار سلیمانی.

وی با بیان اینکه ما مشکلات بسیاری در بازار داریم که طی سال‌ها انباشته شده است افزود: به عنوان مثال در حوزه فولاد ۸ میلیون تن تولید داخل و ۱۰ میلیون تومان مصرف داریم که باعث سهمیه‌بندی می‌شود، اما ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی داریم که اگر هوشمندانه استفاده شود مشکلات برطرف شود.

فاطمی‌امین تصریح کرد: تولیدکننده علاوه بر تولید خودش وارد کند و در همین راستا ۳۰۰ هزار تن عرضه شد و قیمت کاهش و سهمیه‌بندی نیز از بین رفت.

وی با بیان اینکه پیش از این واحدها ۵۰ تا ۶۰ درصد سهمیه خود را در بورس دریافت می‌کردند ادامه داد: اما اکنون ۵ هزار تن بیش از سهمیه هم در بورس خریداری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کمبود ورق فولاد را با یک قاعده و تنظیم بازار حل کردیم خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز ۲ میلیون تن ظرفیت تولید ورق داریم که بلااستفاده است و هماهنگ کردیم که در این واحد صنعتی سرمایه‌گذاری کنند و کمک کنند تا این ظرفیت با یک سرمایه‌گذاری هوشمند فعال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت در جمهوری اسلامی بسیار خطیر است گفت: وقتی نگاه می‌کنیم که چه افراد ارزشمندی تلاش کردند زحمت کشیدند شهید شدند یا جانباز شدند و یا اسارت کشیدند تا این کشور به امروز برسد احساس مسولیت سنگینی می‌کنیم.

فاطمی‌امین تاکید کرد: یک پروژه مطالعاتی شروع کردیم برای همه شهرستان‌ها برنامه سرمایه‌گذاری و اشتغال که در چهار سال آینده محقق شود تدوین گردد؛ در این برنامه همه ظرفیت‌ها را در نظر خواهیم گرفت تا اهداف دولت سیزدهم محقق و امکانات و ثروت به طور متوازن در سراسر کشور توزیع شود.

انتهای پیام/ 89040/

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    مشکل خودرو چه زمانی حل میشه ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس